Weekje dieselen in Frankrijk
|
Dag 2, 2 juni
2006. |
Neussargues- Aurrilac- Viescamp sous Jallés |
Twee enkelsporige lijnen komen uit op het verrassend grote en lege emplacement van Aurillac. Locomotief 567575, een aanhangwagen en een dieselstel X2200 wachten op een volgende dienst. 2 juni 2006. |
A-TER X73718 onderweg van Aurillac naar Brive passeert het gehucht Guechlong. Nog even en de halte Viescamp sous Jallés wordt bereikt. 2 juni 2006. |
X2119 is samen met 2 aanhangwagens en een X2200 onderweg van Toulouse Matabiau naar Aurillac. Viescamp sous Jallés, 2 juni 2006. De "Autorails" X2100 en X2200 zijn tussen 1980 en 1988 gebouwd en tellen respectievelijk 50 en 57 stuks. |
Viescamp sous Jallés- Figéac- Capdenac |
Een X-TER als trein van Aurillac naar Toulouse Matabiau rijdt over een brug over een stuwmeer te Les Ribeyres. 2 juni 2006. |
2 X-TER treinstellen rijden juist voor aankomst te Capdenac over de rivier de Lot. Capdenac, 2 juni 2006. |
Locomotief 466063 wacht op vertreksein terwijl de X2253 juist het station van Capdenac binnen rijdt. 2 juni 2006. |
X2125 met aanhangwagen en X2253 als trein Brive- Rodez arriveren te Capdenac. 2 juni 2006 |
Locomotief 466063 vertrekt richting Figeac. Capdenac, 2 juni 2006. |
Capdenac- Rodez |
Treinstellen X2253 en X2125 zijn met een bijwagen onderweg van Rodez naar Brive. De X2253 is een gerenoveerd treinstel en is geschilderd in de nieuwste TER- kleuren. Salles la Source, 2 juni 2006. |
Motorwagen X2132 in "Midi- Pyrénées" kleuren vertrekt vanuit Rodez naar Millau. Veel verkeer rijdt er niet meer over de lijn naar Sévérac. Deze trein is één van de laatste diensten. Rodez, 2 juni 2006. |
X2104 staat klaar om naar Toulouse Matabiau te rijden. Rodez, 2 juni 2006. |