Een klein foto- overzicht van één van de grootste materieelshows die ooit in Roosendaal is georganiseerd

>> We beginnen de fotoreportage te Mechelen Nekkerspoel. Historische locomotieven 5941, 202.020 en 5183 van het Toerisme en Spoor Patrimonium (TSP) zijn onderweg naar Roosendaal. Let op het detail boven de koppeling van de 5941. Een koersbordje... 2 juli 2004.

>> De combinatie passeert station Ekeren. Roosendaal nadert gestaag. 2 juli 2004.

>> De spanning stijgt! Wachten te Essen. De grens is al in zicht. Locomotief 5183 is voorzien van een speciaal koersbord. 2 juli 2004.

>> Eerder dan voorzien  zijn we dan onderweg naar Roosendaal. Na 2 jaar regelwerk rijden de locomotieven onder de Nederlandse bovenleidingportalen. Een hele opluchting. 2 juli 2004.

>> Nederlands en Belgisch museummaterieel gebroederlijk naast elkaar. Links TSP 5941 in het midden treinstel 273 van het Nederlands Spoorwegmuseum. Rechts een mat '64 treinstel van NS. 2 juli 2004.

>> Een niet alledaagse ontmoeting op het emplacement van Roosendaal. Links werkmaterieel. Op de achtergrond loc 6473 van Railion, TSP 202.020 en NS 419. 2 juli 2004.

>> De fabrieksnieuwe 189 047-4 naast de 40 jaar oude 5183. 2 juli 2004.

>> De 189- er was net een week oud! Deze was vanuit de fabriek rechtstreeks naar Roosendaal gesleept. 2 juli 2004.

>> Oude elektrische locomotieven waren dankzij het Nederlands Spoorweg Museum (NSM), ACTS en Stichting Klassieke Locomotieven (KLOK) in ruime mate aanwezig. Van links naar rechts loc 1122 (KLOK), 1251 (ACTS), 1302 (NSM) en 1501. 2 juli 2004.

>> De Belgische locomotieven deelde een spoor met Hondekop- treinstel 766. Het elektrische treinstel werd door de Belgische locs op zijn plaats gesleept. 2 juli 2004.

>> Mat 46 treinstel 273 van het NSM is al op zijn plaats gesleept. 2 juli 2004.

>> Het Blokkendoos- treinstel van het NSM. 2 juli 2004.

>> Ligt het nu aan mij of lijken die rijtuigen nu verdacht veel op bussen??? ;-))

>> De Blokkendoosrijtuigen achter stoomloc 23.071 lijken in ieder geval niet op bussen. De loc van de Veluwsche Stoomtrein Maatschappij staat klaar voor een volgende pendel naar spoor 1 van het station. 3 juli 2004.

>> Mat 46 273 en Mat 36 252 zijn respectievelijk van het NSM en de STIchting tot Behoud van Af te voeren Nederlands Spoorwegmaterieel (STIBANS)

>> De concurrenten 6473 (Railion) en SL 2002 (Shortlines) naast elkaar. Shortlines verloor uiteindelijk... 3 juli 2004.

>> Vanuit het Roosendaalse waren ook enkele industrie- locomotieven aanwezig. Jan de Rijk stuurde lok 0001 naar de werkplaats. 3 juli 2004.

>> Ook Strukton was aanwezig met werkmaterieel en loc 300640. Op de achtergrond locomotieven 2233 en 2459 van de VSM. 4 juli 2004.

>> Het weekeinde is voorbij. Het materieel gaat weer terug. Railion 6473 duwt een SGMm treinstel terug onder de draad. 4 juli 2004.

>> Als kers op de taart poseren TSP 5941 en 202.020 nog eenmaal onder de seinbrug.